Nyhedsbrev april 2020

Kære medlemmer af Rudersdal Rejseforening og Rejseforeningens Venner.

Allerførst vil jeg håbe, at alle er ved godt helbred, godt mod og klarer jer gennem disse ejendommelige tider.

Jeg vil skrive lidt om, hvad Rejseforeningen gør under de nye vilkår, men dog først fortælle om, hvad der er sket i Rejseforeningen siden seneste brev 5.september 2019.

Turen til Mallorca midt i september blev en dejlig tur med 26 deltagere og 9 hjælpere, der havde mange gode dage og oplevelser, men dagen efter ankomsten blev alle dog noget nervøse, da Spies jo gik konkurs. Hvad nu?  Bo havde enormt travlt, men på sin gode, dygtige og rolige måde fik han styr på det hele, og dagene blev trods alt nydt i fulde drag — Lige til vi var kommet til lufthavnen. Flyet var i stykker. Afgangen blev udsat igen og igen og igen. Først efter 6 timer kom det afsted dvs.  kl. 3.00 med ankomst i Kastrup kl. 6.00 og helt hjemme ca. kl. 9.00. Alle tog det utroligt pænt og ingen syge. Godt gået – Et sejt hold!

Corona-krisen har naturligvis påvirket vore arrangementer:

Rejserne

Tenerife-rejsen i marts blev aflyst af Spies. Vi påregner, at deltagerne får de indbetalte beløb retur, da Spies har bedt om få oplyst vort bankkontonummer.

Smålandsturen i maj er ligeledes aflyst.

Da der var stor interesse for denne tur, vil vi tilbyde den igen i 2021.

Kreta-rejsen i september aflyses også, selvom det måske bliver lovligt at rejse.

Vort motto er jo trygge rejser, og det kan vi muligvis ikke leve op til. Vi kender ikke forholdene i udlandet og vil heller ikke risikere at havne som sidst med flyselskaber, der ikke klarer krisen.

Der bliver således ingen rejser i år, men vi satser stort på at gennemføre alle 3 rejser i 2021!

Senior Nyt udkommer først i starten af august. Labelsfolk/omdelere er underrettet.

Generalforsamlinger (se også hjemmesiden www.rudersdalrejseforening.dk)

Rejseforeningens Venners den 4. april blev jo udsat.

Ny dato bliver lørdag 3.okt. 2020 kl.15.00 på Rønnebærhus. Mødet vil begynde kl.12.00 med smørrebrød etc. som normalt ved generalforsamlinger. Generalforsamlingen vil erstatte medlemsmødet, der var berammet til samme dato.

Rejseforeningens den 29. april 2020 er ligeledes udsat.

Ny dato bliver onsdag d. 7.oktober 2020 kl. 15.00 på Hegnsgården. Mødet vil begynde

Kl. 14.00 med kaffe/kager og lysbilleder fra rejserne i 2019.

Vennerne har sammenlægning og Rejseforeningen nye vedtægter på dagsordnerne.

Hvis generalforsamlingerne ikke er beslutningsdygtige, holdes ekstraordinære general-forsamlinger onsdag eftermiddag d.14.10.2020 i Frivilligcentretmed 1 times mellemrum.

ALLE nævnte datoer og lokaler er med forbehold. Ingen ved jo, hvad fremtiden bringer

Jeg håber, alle klarer sig, og at jeg ikke hører dårlig nyt. Vi ses til oktober.

Ingeborg